Kui vähegi päevaplaani mahub, võiksid mediteerida iga päev vähemalt 10 minutit. Mõned inimesed arvavad, et parim aeg selleks on hommikul – päeva alustamine meditatsiooniga teeb terve päeva selgemaks ja helgemaks; teised jällegi, et tõhusam on õhtune mediteerimine – see annab hea une. Ning mõned inimesed mediteerivad nii hommikul kui ka õhtul.
Meditatsioon on lihtne protsess, mis kujutab endast lihtsalt vaikselt paigal istumist, lubades sellega oma Kundalini energial tõusta selgroo alaosast kuni pealaeni, kasutades selleks meie sees asuvat spirituaalsuse keskkanalit. Paljud kirjandusteosed kirjeldavad seda tehnikat joogana, aga erinevalt joogast on meditatsiooni teadmised olemas juba aastatuhandeid, jooga vanust võib seevastu lugeda vaid aastasadades.
Kundalini energia puhastab inimese tśakraid e. spirituaalse energia keskusi, tekitades sügava rahu ja lõdvestuse seisundi. Kiiremaks mõteteta teadlikkuse seisundi saavutamiseks on olemas ka teatud lisatehnikad – mantrad ja teatud käteliigutused.
Sügavamasse meditatsiooni laskumine on midagi, mida me ei saa takka sundida. See on mõneminutiline eraldumine igal päeval – vaikselt istumine ja sügava sisevaatluse jõu kogemine. Mida rohkem me seda teeme, seda rohkem märkame ka ise, kuidas mediteerimine läheb efektiivsemaks ning selle tulemused tajutavamaks.

Algus
Leia oma kodus selline koht, kus sa saad vaikselt ja segamatult istuda. Ei pea kindlasti istuma põrandal, võid istuda ka toolil või kus iganes sul mugav on. Enne mediteerimist hoolitse selle eest, et segavaid faktoreid oleks võimalikult vähe – pane telefon hääletu peale jne. Võiksid enda kõrvale panna põlema ka küünla.
Kohanemine
Kui oled end mugavalt sisse seadnud, siis koonda oma tähelepanu aeglaselt oma pealaele. Mõne minuti pärast võid tunda kihelust, külma- või kuumatunnet oma sõrmedes või aeglast liikumistunnet mööda oma selgroogu. See on Kundalini, mis tõuseb selgroo alaosast pealae suunas. Neid tundmusi tasuks esialgu ignoreerida, sest vastasel juhul hakkad nende peale mõtlema, aga sinu eesmärk on ju mõteteta teadvuse saavutamine.

Sügavamale minek
Mõne minuti pärast märkad, et tunned ennast rahulikumalt, aga mõtted liiguvad endiselt. See on loomulik ja sa ei peaks nüüd sellepärast muretsema hakkama. Too oma tähelepanu pealaele tagasi ja katsu seda seal hoida. Tegelikult võtabki veidi aega, kuni hakkama oma mõtetevoo aeglustamist tajuma, aga meditatsiooni kasu tunned sa juba tunduvalt varem.

Lõpetamine
Kui oled ca 10-15 minutit mediteerinud, võid aeglaselt asuda sessiooni lõpetama.